Turbosuflanta – tot ce trebuie sa stii

Turbosuflanta - tot ce trebuie sa stii

Turbocompresorul (numit de obicei turbo) este o componenta a motorului montata pe vehiculele diesel si pe benzina. Cu toate acestea, majoritatea soferilor nu stiu cum functioneaza si ce trebuie sa ia in considerare in timpul conducerii. De aceea, iata cele mai importante informatii pentru tine: cum functioneaza turbocompresorul si cum il intretii.

Ce face turbocompresorul?

Turbocompresorul creste performanta de ardere interna a motorului. Intr-adevar, motorul isi obtine puterea de la arderea unui amestec de aer si combustibil. Cu cat motorul este alimentat mai mult cu acest amestec, cu atat castiga mai multa putere.

Pentru a creste capacitatea de volum a motorului, volumul cilindrilor este adesea crescut sau se adauga un cilindru suplimentar. Acelasi rezultat se obtine prin injectarea mai multa aer in cilindri.

Cum functioneaza?

Un vehicul fara turbosuflanta injecteaza doar aer proaspat (din exterior) in procesul de ardere. Turbocompresorul va folosi si gazele de esapament respinse de motor: acest lucru imbunatateste performanta motorului, reducand in acelasi timp consumul de combustibil si emisiile de particule.

Turbocompresorul este echipat cu o turbina si un compresor de aer actionat de gazele de esapament. Gazele de evacuare respinse de motor prin galeria de evacuare sunt directionate catre camera de ardere in care se afla rotorul. Printr-un arbore comun, antreneaza rotorul compresorului, situat pe cealalta parte a dispozitivului, care comprima aerul care alimenteaza motorul.

Deoarece aerul comprimat contine mai mult oxigen intr-o unitate de volum, devine posibil sa se creeze conditii mai bune pentru procesul de ardere. O cantitate mai mare de aer combinata cu o cantitate suplimentara de combustibil poate fi folosita pentru a creste puterea motorului sau, ca si in cazul motoarelor diesel, permite o ardere mai buna, reducand considerabil cantitatea de poluanti emisa si sporind randamentul motorului.

Bi-turbo: ce este?

Multe motoare turbo au doua turbo in loc de unul. Aceste doua turbo sunt putin mai mici si impart debitul de evacuare din cilindri. Astfel, daca sistemul este echipat cu 6 cilindri, fiecare turbo va folosi 3 dintre acesti cilindri.

Principalul avantaj al acestei perechi de turbocompresoare este reducerea greutatii in comparatie cu un singur turbo mare. Pentru a avea suficienta putere, un singur turbo mare ar avea nevoie de mai multa putere.

Prin urmare, vehiculul ar avea nevoie de o performanta mai mare a motorului pentru a accelera. Nu este cazul daca masina ta este echipata cu turbo dublu care furnizeaza suficient aer comprimat chiar si la viteze mici. Acestea din urma ofera, de asemenea, suficienta energie atunci cand viteza este mai mare.

Cat dureaza un turbo?

Durata de viata a turbocompresorului depinde de diferiti factori, asa ca uneori poate fi necesara inlocuirea sau este nevoie sa alegi reparatii turbine Romania.

Cum sa previi deteriorarea turbo?

Majoritatea problemelor legate de o turbosuflanta pot fi evitate prin intretinerea regulata a masinii. Pentru a preveni defectiunile turbo, asigura-te ca efectuezi in mod regulat o schimbare a uleiului de motor. De asemenea, asigura-te ca verifica nivelul uleiului de motor si curata filtrul de aer.

Procedand astfel, te asiguri ca turbocompresorul ramane in stare buna cat mai mult timp posibil si eviti reparatiile sau inlocuirea timpurie.