Optimizarea SEO, sau optimizarea motoarelor de cautare, cum s-ar traduce in limba romana expresia Search Engine Optimization, este un proces care are loc cu scopul de a favoriza site-urile pentru a ocupa pozitii cat mai bune in paginile de rezultate ale motoarelor de cautare.
Mai exact, SEO este este o subramura pentru o categorie a marketing-ului online SEM, iar aceasta practica a aparut pe la inceputul anului 1990, atunci cand au aparut primele site-uri de internet.
Atunci cand a aparut internetul, motoarele de cautare au afisat in urma cautarilor, pagini care au in descrierea lor un cuvant de cautare.
Datorita faptului ca webmasterii au inceput sa abuzeze de acest factor, motoarele de cautare au inceput sa alcatuiasca algoritmi mult mai complecsi, acestia cuprinzand:
Textul cuprins intre etichetele “title” si “title”
Numele domeniului;
Elemente HTML;
Etichete HTML;
Frecventa unui cuvant cheie, atat pe pagina cat si la nivel global;
Sinonime pentru cuvantul cheie;
Atributele ALT pentru toate imaginile;
Titlul tuturor link-urilor;
Numarul total de hyperlink-uri de la o pagina si spre o pagina;
Calitatea site-urilor de la care sunt directionate link-uri spre o pagina;
Vechimea unui site.
In sensul larg al cuvantului, SEO este o parte componenta pentru marketing datorita faptului ca intelege modul de functionare al algoritmilor de cautare si ceea ce cauta vizitatorii, pentru a fi o stabilita o corespondenta cu site-urile care ofera vizitatorilor ceea ce ei cauta.
Sunt anumite tehnici SEO care pot sa implice optimizarea codului unui website, fara sa fie nevoie sa se faca anumite modificari pe care sa le poata observa vizitatorii site-ului, precum ierarhizarea pentru structura site-ului, rezolvarea sau evitarea tuturor problemelor care pot sa impiedice motoarele de cautare sa indexeze site-ul complet.
Acest termen de SEO, poate sa faca referire si la Optimizatori ai Motoarelor de Cautare, un termen care este folosit de catre consultantii care au ca obiect de activitate optimizarea site-urilor in numele clientilor.
De asemenea mai folosesc acest termen si persoanele angajate de catre proprietarii de site-uri care pot sa lucreze in domeniul SEO in cadrul firmei la care sunt angajati.
Consultantii SEO propun de multe ori ca SEO sa fie un serviciu singular, care sa faca parte dintr-o mai mare companie de marketing.
Specialistii spun ca Google ar avea mai mult de 300 de factori in componenta algoritmului care afiseaza rezultatele, iar din acest motiv au aparut o multime de discutii contradictorii legat de metodele folosite pentru SEO de catre proprietarii de site-uri.
S-au facut si o multime de sondaje de opinie pe aceasta tema, iar un sondaj ne arata ca mai mult de 120 experti in domeniul SEO ar fi oferit pareri si informatii despre cei mai importanti 80 de factori de ranking.
Ei bine, in incheiere as vrea sa iti spun ca in momentul in care ai o afacere online, sau pur si simplu vrei ca site-urile tale sa aiba un trafic foarte mare, atunci va trebui sa cauti o companie care activeaza in domeniul SEO.
Nu este deloc greu sa faci o astfel de cautare, trebuie doar sa scrii pe internet optimizare seo Craiova, si vei gasi toate companiile care activeaza in acest domeniu, atat din orasul Craiova, cat si din restul tarii.
Odata ce ai ajuns sa faci acest pas, cu siguranta site-urile tale vor avea traficul mult visat de tine.