Cu totii ne-am lovit pe internet de acele blocuri uriase de text pe care nu am avut dispozitia sa le citim chiar daca eram interesati de subiect. Problema nu este abundenta informatiei, ci modul in care este prezentata.
Lucrurile bune prezentate intr-un mod defectuos sfarsesc prin a fi uitate sau nebagate in seama. De aceea putem ramane surprinsi ca poate uneori articole slabe dar asezate foarte bine in pagina sunt mai citite decat articole bune dar cu o asezare defectuasa in pagina. Aceasta face parte din webdesign.
Daca ai un site si nu vrei sa te ocupi tu de lucrurile acestea, dupa ce il creezi, poti cere celor care te-au ajutat in etapa de concepere a site-ului sa te ajute si mai departe cu mentenanta. O astfel de echipa este It Exclusiv.
Sa vedem acum cateva sfaturi pentru o buna aranjare a textului pentru a-l face cat mai usor de citit. Prima regula si cea mai importanta este aceea ca, clientul nu are rabdare. In primul rand gandeste-te la tine atunci cand cauti ceva si vei vedea cum gandeste un client care vine pe site-ul tau.
Incearca sa te satisfaci pe tine in primul rand, sa fii tu multumit de munca ta. Doi indicatori care iti pot arata cat de bun este articolul in ansamblul sau sunt bounce rate-ul si timpul petrecut de vizitator pe pagina ta. Cu cat bounce rate este mai mare si timpul petrecut pe pagina este mai mic, este foarte mare posibilitatea ca articolul sa nu fi fost citit sau sa nu fi fost citit in intregime.
In primul rand, subiectul pe care scrii este important. Este chiar prima intrebare pe care ti-o pui atunci cand vrei sa te apuci sa scrii. Este foarte important ca atunci cand scrii sa vii cu o noutate, nu are nici un rost sa scrii lucruri care se vor gasi pe alte 5 sinte-uri. Vizitatorii cauta ceva inedit, ofera-le asa ceva daca vrei sa intri in lumea asta.
Vorbeam mai devreme de blocuri intregi de text. Ei bine, asa ceva nu trebuie sa apara pe pagina ta pentru ca acestea sunt foarte greu de digerat. Precum o bucata de carne este taiata in bucati mai mici pentru a putea fi mancata, asa si textul trebuie structurat pe paragrafe.
Este bine sa ai si titluri in interior prin care sa marcezi ideile principale. In felul acesta parcurgerea articolului va fi mai usor de facut. O tehnica eficienta, des utilizata in jurnalism este aceea de a incepe direct cu concluzia, pe baza careia sa construiesti in continuare articolul.
Poate iti vei pune intrebarea: ce este mai potrivit sa scriu, articole lungi sau articole scurte? Raspunsul este variabil. De regula, cititorii prefera articolele scurte si la obiect din care sa afle informatia cautata. Dar exista si cazul unor bloggeri mai cunoscuti care au multi cititori; acesti se pot incadra in categoria celor care care pot aborda articole mai lungi.
Alte indicatii ar fi: foloseste liste atunci cand vrei sa structurezi o informatie, sunt foarte utile si usor de citit, foloseste bold pentru a scoate anumite idei in evidenta, lasa spatii libere in articol, asta il va aerisi si il va face usor de citit.