In ciuda numelui urat asociat cu blogging-ul, destinatia acestuia continua sa detina fascinatie, temele blog-urilor variind pe scara larga si in plus pot fi extreme. Problema este ca publicul isi da astfel seama ca oricine poate avea un blog. Blog-urile se nasc din diverse motive si stari de spirit, insa mentinerea unui blog poate deveni rapid o munca grea. Este nevoie de timp si energie pentru a construi continut.
Expertii dau de inteles ca in acest mediu este recomandat in primul rand sa ai ceva continuu de spus si abilitati de scriere solide, esentiale pentru a avea un blog de calitate, apoi posibilitatea de a valorifica un produs. Acest ultim aspect este de doua ori mai important, daca blogul respectiv a fost creat pentru un anumit produs.
Blogurile de promovare a unui proiect sau a unei viziuni ar putea fi foarte bine o continuare a ceea ce este cunoscut ca un serial de povesti, tipurile de ziare sau reviste tiparite odinioara. Multe carti au luat nastere precum postarile de pe blog, ele fiind mai apoi grupate, editate si publicate folosind procesul de blog in sine ca o platforma pentru a atrage audienta.
Mergand mai departe in aceasta linie de gandire, un blog cum ar fi „Al II-lea Razboi Modial Azi” este un blog ce ofera informatii de zi cu zi de la Al II-lea Razboi Mondial. El combina fotografii, filme si texte ce cuprind informatii dintr-o anumita perioada de timp. Un astfel de blog este mai usor de directionat decat un blog in care se povesteste despre o calatorie minunata sau o schimbare a stilului de viata, deoarece rezultatul este garantat.
Avand in vedere faptul ca un anumit subiect poate ajunge la un public larg, probabil blog-urile continua sa tina cititorii fascinati atunci cand ei cauta un sfat sau o comparare a experientelor avute. Uneori, subiectele de zi cu zi, cum ar fi planificarea unei cine sau sfaturile cu privire la cresterea copiilor, pot fi mai importante pentru cititori decat un blog cu subiecte tabu, cum ar fi sexul. Expertii recomanda evitarea nuantelor, nu cuprinderea mai multor puncte, pentru a cuceri mai usor un public mai mare.
Insasi denumirea de „blog” implica un stil cauzal de interactiune sau un eveniment continuu, neoficial, la care poate fi invitat oricine. De asemnea, aceasta conotatie poate face blogging-ul in sine sa devina ridicol. Daca un scriitor este suficient de curajos sa isi impartaseasca opiniile si stilul de viata cu cititorii, devine deschis la comentarii iesind din anonimat. Promovarea unui blog de succes impune o munca grea si furnizarea unui continut.
Bloggerii lucreaza de pe o platforma, iar in cazul in care se intampla sa aiba un nume celebru si o agentie, sunt prezentati mai mult ca o audienta directa. Monitorizarea de succes se bazeaza pe cunostintele dintre intres si stare. Formatul blogului lanseaza jurnalisti profesionisti.
Multe ziare on-line mari, cum ar fi New York Times o sectiune de blog-uri in care subiectele sunt analizate intr-o maniera mai relaxanta. Publicul doritor de stiri sau informatii prin intermediul motoarelor de cautare pot opta pentru o gama larga de opinii si experiente profesionale obtinute accesand blogurile.
Blogging-ul da nastere la o varietate de opinii exprimate independent, si in ciuda numelui urat, continua sa fascineze.