Ce inseamna bad neighborhood pentru SEO

Ce inseamna bad neighborhood pentru SEO

Ti s-a intamplat pana acum sa ai website-ul perfect optimizat pentru seo, cu o gramada de link-uri si continut de calitate, cu o densitate a cuvintelor cheie potrivita si totusi sa nu obtii un rang bun in motorul de cautare?

Daca te intereseaza ce inseamna optimizare seo, intra pe Smartseopack.com si vei gasi toate informatiile.
Probabil orice expert seo s-a lovit de problema asta, la un moment dat. Motivele pentru care acest lucru se poate intampla pot fi foarte diverse, incepand de la asa numitul efect sandbox (in care site-ul are nevoie de ceva timp pentru a se indexa) pana la supra-optimizare sau relatiile online cu probleme (asa numitul bad neighborhood).

In timp ce nu poti face foarte multe lucruri in ceea ce priveste efectul sandbox (trebuie doar sa astepti), in celelalte cazuri depinde de tine sa-ti imbunatatesti optimizarea site-ului. Trebuie doar sa gasesti problema care opreste site-ul sa creasca in rang si aceasta problema poate veni si de la “vecini”.

Ce inseamna bad neigborhood?

Se stie de ceva vreme ca unul dintre cei mai importanti factori in obtinerea unui rang bun pe motoarele de cautare, este sistemul de link-uri. Web-ul este compus din aceste link-uri, iar link-urile inbound si unbound sunt cele mai folosite. In general, cu cat mai multe link-uri inbound ai (link-uri catre site-ul tau de pe alte site-uri), cu atat mai bine.

Pe de alta parte, in mod contrar – daca ai foarte multe link-uri outbound (link-uri catre alte site-uri de pe site-ul tau), nu este  foarte bine. Si ceea ce este si mai rau – poate fi chiar dezastruos, este sa ai link-uri catre site-uri vazute foarte prost de catre Google, adica acei “bad neighbors” sau “vecini rai”.

Conceptul este destul de dificil de inteles, dar poate fi inteles prin similaritatea cu viata reala: daca iti alegi drept prieteni persoane certate cu legea, esti si tu considerat ca facand parte din acest gen de persoane. Poate parea nedrept dintr-un anumit punct de vedere, dar asa stau lucrurile si pe web.

Link-ul catre site-uri cu reputatie foarte proasta, este considerat o crima de catre motoarele de cautare si prin link catre aceste site-uri, esti considerat si tu (site-ul tau) un potential “infractor” si vei fi penalizat in consecinta. Totusi, aceasta abordare a motoarelor de cautare a inceput sa se schimbe in ultima vreme.

In momentul de fata, motoarele de cautare incearca sa fie corecte si sa nu te penalizeze pentru lucruri care nu tin de controlul tau. Daca ai prea multe link-uri inbound de la website-uri cu reputatie proasta, acest lucru nu va fi considerat o practica rea de catre motoarele de cautare.

Asa ca link-urile inbound, de oriunde ar veni ele, nu-ti pot face au. Dar, daca in afara de aceste link-uri inbound ai si un numar considerabil de link-uri outbound tot catre acele site-uri, este ca si cum ai vota pentru ele, ca si cum le-ai sustine. Motoarele de cautare nu apreciaza acest lucru, considerandu-l o practica rea si site-ul tau va fi penalizat.