Fiecare sofer care intentioneaza sa isi cumpere un autoturism, trebuie sa tina cont de mai multi factori importanti, pentru a se asigura ca face alegerea potrivita.
In primul rand trebuie sa stie care sunt motivele pentru care are nevoie de o masina, si in ce scopuri va folosi cel mai mult masina. Apoi, trebuie sa stie cati bani isi permite sa cheltuiasca pentru a-si cumpara masina pe care o doreste.
Este important de-asemenea sa tina cont de marca masinii, modelul, anul fabricatiei si motorizarea. Acestia sunt factori care influenteaza pretul de achizitie al masinii.
Nu in ultimul rand, fiecare persoana care are nevoie de un autoturism si urmeaza sa faca o asemenea achizitie, trebuie sa stie si care vor fi costurile intretinerii. Un model Mercedes cu siguranta va fi mai scump de intretinut decat un model Skoda de exemplu, iar la o reparatie a turbinei de exemplu, diferenta de pret va fi mare.
De ce reparatie a turbinei? Pentru ca turbina este o componenta foarte importanta a masinii, iar atunci cand se defecteaza, fie ca soferii cauta specialisti in reconditionari turbosuflante, fie cauta turbosuflante second hand, vor cheltui mai multi bani pentru remedierea problemei, decat daca masina ar avea o alta problema.
Dar, de ce se defecteaza turbo? Vom afla in curand care sunt cauzele!
Ulei
Uleiul masinii este foarte important sa fie schimbat la timp, alaturi de filtrul de ulei, dat fiind faptul ca pentru o functionare fara probleme si pentru ca turbosuflanta sa fie in stare perfecta, are nevoie de o circulatie constanta de ulei curat.
De aceea se recomanda ca uleiul si filtrul de ulei sa fie schimbate conform specificatiilor producatorului, poate chiar si cu cateva sute de km mai repede, dar nu peste limita recomandata.
Acest lucru este deosebit de important dat fiind faptul ca ajuta la prevenirea depunerilor de carbon, dar si altor substante care odata cu trecerea timpului, pot contribui la scaderea eficientei turbosuflantei, dar si la unele daune ireparabile.
Obiecte
Poate pare greu de crezut ca obiectele pot patrunde in turbosuflanta si o pot defecta, dar da, este adevarat. Nisipul, particulele de praf, frunzele sau chiar si componente rupte ale motorului pot fi responsabile de defectiunile turbosuflantei. Acestea prin intrarea turbinei sau a compresorului pot patrunde si pot crea mari pagube.
Din acest motiv se recomanda schimbarea filtrului de aer al masinii la timp. De preferat este sa il schimbati cand faceti schimbul de ulei, si schimbati si filtrul de ulei.
Alte cauze
Exista situatii in care exista scurgeri sau crapaturi intre motor si compresor, motiv datorita caruia este nevoie ca turbosuflanta sa depuna un mai mare efort decat in mod normal, pentru a creste presiunea. Acest lucru provoaca scaderea eficientei turbinei.
Atunci cand turbina incepe sa se defeteze, incep sa apara simptomele, deci trebuie sa le recunoasteti si sa duceti masina la sercice. De exemplu, va apare in bord martorul motorului. Acest martor poate indica mai multe probleme, dar din moment ce se aprinde este nevoie sa mergeti cu masina in service, iar specialistii vor depista problema.
Este important de stiut ca daca observati faptul ca masina nu mai are o putere la fel de mare precum in trecut, si daca nu reuseste sa prinda viteza, este posibil ca turbosuflanta sa fie de vina.
Daca este crapata carcasa turbo sau daca exista defectiuni ale garniturilor interne, uleiul va curge in sistemul de evacuare, iar fumul produs va fi albastru/gri, usor distinctiv. Acesta va fi mai evident cand turatia motorului va creste. Este inca un semn ca turbosuflanta are probleme, si ca masina trebuie dusa in service.