Beneficiile legumelor pentru sanatate

Beneficiile legumelor pentru sanatate
Vegis
Share Button

Stim cu totii faptul ca legumele sunt deosebit de importante si trebuie sa faca parte din dieta noastra, datorita valorilor nutritionale pe care le detin.

De acest lucru sunt constienti si romanii din mediul rural, care aleg sa cultive diferite legume pentru propriul consum, dar si pentru a le comercializa. Unii le gand in piete, altii au reusit sa gaseasca diferiti clienti mari (supermarketuri, lanturi de magazine).

In zilele noastre, agricultura este mult mai usoara decat in trecut, pentru ca totul se face mecanizat, iar agricultorii folosesc motocultoare Rabota pentru a-si pregati terenurile pe care vor cultiva legumele.

In afara motocultoarelor, acestia vor alege si diferite accesorii pe care le vor atasa utilajelor, pentru pregatirea terenurilor (plug de arat, plug de bilonat, semanatoare, etc.).

Pe suprafetele de teren special pregatite cu ajutorul acestor utilaje Rabota, agricultorii vor incepe sa cultive diferite legume. In continuare puteti descoperi exemple de legume cultivate in fiecare an in tara noastra.

Rosiile

Desi rosiile sunt din punct de vedere tehnic fructe, majoritatea oamenilor le trateaza ca pe niste legume. Fiecare ceasca de rosii crude contin :

  • 32 de calorii.
  • 427 miligrame de potasiu.
  • 24,7 miligrame de vitamina C.

Rosiile contin licopen, care este un puternic antioxidant care poate juca un rol in prevenirea cancerului. Cercetarile sugereaza ca licopenul poate ajuta la prevenirea cancerului de prostata. Beta-carotenul din rosii are de asemenea efecte anticancerigene. Alti antioxidanti puternici din rosii, cum ar fi luteina si zeaxantina, pot proteja vederea.

Morcovii

Fiecare ceasca de morcovi tocati contine 52 de calorii, si de peste patru ori doza de care un adult are zilnic nevoie in ceea ce priveste vitamina A sub forma de beta-caroten.

Vitamina A joaca un rol deosebit de important pentru vederea sanatoasa, iar obtinerea unei cantitati suficiente a acestui nutrient, poate ajuta la prevenirea pierderii vederii.

Anumiti nutrienti din morcovi pot avea si proprietati de combatere a cancerului. Un studiu din 2011 raporteaza ca extractul de suc de morcovi poate ucide sau inhiba cresterea celulelor leucemiei.

Usturoiul

Usturoiul a fost folosit de mult timp atat in ​​gatit, cat si in medicina. Fiecare cui de usturoi are in compozitie doar 4 calorii; si important de precizat este faptul ca usturoiul este sarac in vitamine si minerale.

Usturoiul este un antibiotic natural. Un compus din usturoi, numit sulfura de dialil, poate fi mai eficient chiar si comparativ cu doua antibiotice populare pentru combaterea bacteriei Campylobacter, dupa cum sugereaza un studiu bazat pe laborator din 2012.

Sfecla

Sfecla si sucul de sfecla sunt minunate pentru imbunatatirea sanatatii inimii. O ceasca de sfecla contine 58 de calorii, impreuna cu 442 miligrame de potasiu, si cu 148 micrograme de folat.

Aceasta leguma are continut ridicat de nitrati sanatosi pentru inima. Un studiu la scara mica din 2012 raporteaza ca consumul a 500 de grame de suc de sfecla a scazut semnificativ tensiunea arteriala la persoanele sanatoase. Sfecla contine un antioxidant numit acid alfa-lipoic, care ar putea fi util pentru problemele nervoase legate de diabet.

Cartofi dulci

Cartofii dulci sunt legume radacinoase care furnizeaza 103 calorii si 0,17 grame de grasime pe cartoful mediu, atunci cand este copt cu pielea sa. Fiecare cartof contine si:

  • mult mai mult decat necesarul zilnic al adultilor de vitamina A.
  • 25% din necesarul de vitamina C si B-6.
  • 12% din nevoile lor de potasiu.
  • beta-caroten, care poate imbunatati sanatatea ochilor si poate combate cancerul.
extrasimplu.ro

Acestea sunt doar cateva exemple de legume cultivate de agricultorii din Romania, atat pentru propriul consum, cat si pentru a le vinde. Dat fiind faptul ca folosesc motocultoare Rabota si accesorii pentru aceste utilaje, munca lor este usurata considerabil, iar agricultorii se ocupa acum cu placere de agricultura.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.